OBCHODNÍ PODMÍNKY
Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) společností:
Neuman velkoobchod Cash & Carry a.s.
IČ: 277 50 698
Krajský soud v Brně, oddíl B, vložka 5083
Sídlo: Brno, Masná 481/7b, PSČ 602 00, e-mail: eshop@neuman.cz
(dále jen „prodávající“)
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího ve vztahu ke kupní smlouvě uzavřené prostřednictvím webového rozhraní e-shopu https://www.neuman.cz (dále jen „obchod“), přičemž kupujícím může být:
- podnikatel, tedy fyzická nebo právnická osoba jednající s prodávajícím v rámci své podnikatelské činnosti,
- spotřebitel, tedy fyzická osoba jednající s prodávajícím mimo rámec své podnikatelské činnosti, nebo
- právnická osoba, která není podnikatelem.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené v obchodě.
Má-li kupující uzavřenou s prodávajícím rámcovou kupní smlouvu, pak mají ustanovení rámcové kupní smlouvy a obchodních podmínek, které jsou její součástí, přednost před odchylnými ujednáními, které jsou obsaženy v těchto obchodních podmínkách.
Článek I.
Uživatelský účet
- Na základě založení uživatelského účtu kupujícího provedené na webové stránce obchodu může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“). Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávky zboží. V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávky zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
- Při registraci v obchodě a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje v rozsahu vyžadovaném registračním formulářem, přičemž se jedná přinejmenším o tyto údaje kupujícího:
- jméno a příjmení/název,
- adresa trvalého bydliště/sídlo,
- doručovací adresa,
- datum narození/IČO,
- e-mailová adresa (dále jen „elektronická adresa kupujícího“),
- telefonní číslo.
- Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen neprodleně aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží prodávající považuje za správné.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Uživatelské jméno a heslo si kupující zvolí při registraci. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Kupující není oprávněn umožnit užívání uživatelského účtu třetím osobám.
- V případě ztráty hesla k uživatelskému účtu prodávající kupujícímu umožní zvolit nové heslo. Změnu hesla v takovém případě kupující provede prostřednictvím hypertextového odkazu, který prodávající odešle na elektronickou adresu kupujícího. Kupující nese odpovědnost za veškeré škody způsobené zneužitím, nahodilým nebo neoprávněným sdělením přístupových údajů ke svému uživatelskému účtu jakékoli třetí osobě nebo zpřístupněním uživatelského účtu kupujícího jakoukoli třetí osobou. Prodávající neodpovídá za škodu vzniklou v důsledku zcizení, zapomenutí, ztráty přístupových údajů kupujícím či kvůli kupujícím zaviněnému či nezaviněnému umožnění přístupu třetím osobám k uživatelskému účtu.
- Prodávající může uživatelský účet kupujícímu zrušit, a to zejména v případě, kdy:
- kupující svůj uživatelský účet déle, než jeden rok nevyužívá,
- kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy, například dostane-li se, byť i jen částečně, do prodlení s úhradou kupní ceny,
- se ukáže, že zadané údaje kupujícího ve smyslu článku I odst. 2 těchto podmínek nejsou pravdivé či aktuální.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet a/nebo webové rozhraní nemusí být dostupné nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu webového rozhraní obchodu.
Článek II.
Uzavření kupní smlouvy
- Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně všech souvisejících daní a poplatků, vyjma nákladů souvisejících s dodáním zboží nebo s poplatkem za dobírku. Objednávku je možné za cenu uvedenou ve webovém rozhraní obchodu zadat po dobu, kdy je daná cena zboží na webovém rozhraní obchodu zveřejněna; tím není dotčen odst. 10. tohoto článku. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího a kupujícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s dodáním zboží, které jsou účtovány nad rámec ceny zboží. Informace o nákladech spojených s dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména tyto informace:
- kontaktní údaje kupujícího,
- objednávané zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsob úhrady kupní ceny zboží,
- údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
- Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou závazné a jejich správnost není prodávající povinen kontrolovat. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, že objednávka byla ve webovém rozhraní obchodu zadána; toto potvrzení není akceptací objednávky. V případě, že prodávající objednávku akceptuje, zašle následně kupujícímu e-mail s akceptací objednávky, a to na adresu elektronické adresy kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce. V akceptaci objednávky prodávající uvede předpokládaný termín dodání zboží.
- Kupní smlouva je uzavřena doručením přijetí objednávky (akceptací) ze strany prodávajícího kupujícímu, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. Prodávající může objednávku přijmout také tak, že objednané zboží odešle způsobem a na místo určené kupujícím v objednávce.
- Prodávající si vyhrazuje právo objednávku nepřijmout; v takovém případě kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím nevzniká. Prodávající kupujícího o nepřijetí nabídky může informovat na elektronickou adresu kupujícího, a může také uvést, za jakých podmínek by prodávající s kupujícím kupní smlouvu uzavřel (dále jen „pozměněná nabídka“).
- Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícím prostřednictvím elektronické pošty.
- Prodávající předem vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou ve smyslu § 1740 odst. 3 OZ.
- I po uzavření kupní smlouvy je prodávající oprávněn od ní odstoupit, a to z důvodu výpadku na straně svých dodavatelů, změny ceníku svých dodavatelů nebo zjevně chybného nacenění zboží, popř. z důvodů vyšší moci, pro které není schopen svůj závazek z uzavřené kupní smlouvy splnit. Kupující v takovém případě nemá vůči prodávajícímu nárok na náhradu jakékoliv škody.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž prodávající si za tyto komunikační prostředky vůči kupujícímu nic neúčtuje.
- Jakákoliv sleva, kterou prodávající kupujícímu poskytne, je sjednána s rozvazovací podmínkou prodlení kupujícího s úhradou byť i jen části kupní ceny, zálohy na kupní cenu, ceny za dopravu či jakéhokoliv jiného peněžitého plnění dílčí kupní smlouvy, podle níž byla sleva kupujícímu poskytnuta.
- Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
- Není-li v těchto obchodních podmínkách výslovně uvedeno jinak, rozumí se kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží kupujícímu a náklady za platbu dobírkou.
Článek III.
Přeprava a dodání zboží
- Prodávající odešle zboží kupujícímu v termínu určeném v potvrzení objednávky a současně mu sdělí předpokládaný termín dodání a v případě osobního odběru předpokládaný termín, kdy bude zboží k odběru připraveno.
- Prodávající může podmínit odeslání zboží následovně:
- dodatečným potvrzením objednávky v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu, podezření na chybu v psaní či počtech v objednávce),
- může požadovat úhradu ceny zboží a dopravy před jeho odesláním, a to v termínu určeném prodávajícím.
- V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Kupující je povinen zboží převzít v termínu určeném prodávajícím nebo dopravcem, jinak je s převzetím zboží v prodlení. O termínu převzetí zboží bude kupujícího informovat prodávající, popř. dopravce.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- Prodávající nabízí tyto možné způsoby dodání zboží kupujícímu:
- osobní odběr zboží v provozovně prodávajícího na adrese Slovinská 1180/52, Královo Pole, 612 00 Brno nebo na adrese Masná 481/7b, Trnitá, 602 00 Brno – poplatek za dopravu v takovém případě kupující nehradí, není-li v ceníku zveřejněném na webovém rozhraní obchodu uvedeno jinak,
- doručení zboží do kupujícím určeného místa v České republice prostřednictvím dopravce s cenou dle ceníku zveřejněného na webovém rozhraní obchodu,
- doručení zboží do kupujícím určeného výdejního místa s cenou dle ceníku zveřejněného na webovém rozhraní obchodu;
- doručení zboží do kupujícím určeného místa v České republice přímo prodávajícím s cenou dle ceníku zveřejněného na webovém rozhraní obchodu;
- Náklady spojené s dodáním zboží kupujícímu je kupující povinen prodávajícímu uhradit spolu s úhradou kupní ceny.
Článek IV.
Cena zboží a platební podmínky
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy uhradí kupující prodávajícímu zboží následujícími způsoby, z nichž jeden závazně zvolí při vytvoření objednávky:
- při převzetí zboží dobírkou v hotovosti nebo platební kartou (je-li platba kartou možná), přičemž poplatek za dobírku je uveden v ceníku zveřejněném na webovém rozhraní obchodu,
- platební kartou při nebo bezprostředně po odeslání objednávky,
- do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 1387752825/2700, vedený u společnosti
- UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“) pod variabilním symbolem čísla objednávky (objednávka je v takovém případě odeslána až po přijetí platby).
- V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu nejpozději po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího nebo v tištěné podobě společně se zbožím.
- Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem úplného uhrazení kupní ceny za zboží.
Článek V.
Prodlení kupujícího nebo prodávajícího
- V případě, že se kupující , dostane do prodlení, byť jen částečně, s úhradou zálohy na kupní cenu, kupní ceny, má prodávající tyto nároky:
- nárok na doplatek kupní ceny ve výši slevy poskytnuté kupujícímu, a to s ohledem na splnění rozvazovací podmínky dle čl. II odst. 12 těchto obchodních podmínek; tento nárok je splatný zpětně ke dni splatnosti kupní ceny dle dotčené dílčí kupní smlouvy, a
- nadto má prodávající vůči kupujícímu, který není spotřebitelem, nárok na zaplacení úroku z prodlení z dlužné částky (vč. případného doplatku dle předchozího písmene) ve výši 0,1 % denně, a to za každý započatý den trvání prodlení.
- V případě, že je kupující v prodlení, byť jen částečně, s úhradou kupní ceny dle kupní smlouvy, je v době trvání prodlení kupujícího prodávající dále oprávněn odstoupit od kupní smlouvy.
- Bude-li kupující v prodlení s převzetím zboží, je prodávající oprávněn uplatnit tato práva:
- je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, a/nebo
- požadovat po kupujícím úhradu náhrady škody za každý marně uskutečněný pokus o doručení zboží kupujícímu, a to ve výši marně vynaložených nákladů na dopravu zboží ke kupujícímu, a/nebo
- nárokovat po kupujícím skladné za uložení zboží od prvního dne prodlení kupujícího s převzetím zboží až do dne jeho skutečného převzetí, přičemž výše skladného bude vypočtena následovně: SK = (KC *0,0005) * PD; kdy SK = výše skladného, KC = kupní cena (v případě, že byla poskytnuta sleva, počítá se kupní cena bez slevy), PD = počet dní, za které je skladné uplatněno,
- podmínit vydání zboží úhradou náhrady škody podle písm. b. nebo úhradou skladného podle písm. c. tohoto odstavce.
- V případě, že je kupující v prodlení s úhradou kupní ceny, zálohy na kupní cenu, ceny dopravy, či jakéhokoliv jiného peněžitého plnění dle kupní smlouvy, započte se jakékoliv plnění ze strany kupujícího postupem určeným § 1932 a § 1933 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Kupující, není oprávněn jednostranně určit jiné pořadí započtení.
- V případě, že je prodávající v prodlení s dodáním zboží o více, než 30 dnů, je kupující oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je dodání tohoto zboží.
Článek VI.
Práva z vadného plnění
- Prodávající je povinen odevzdat kupujícímu zboží v dohodnutém množství, jakosti a provedení, není-li jakost či provedení dohodnuto, je prodávající povinen plnit v jakosti a provedení vhodném pro účel patrný ze smlouvy, jinak pro účel obvyklý. Ve vztahu ke kupujícímu, který je spotřebitelem, prodávající odpovídá za jakost při převzetí také podle § 2161 odst. 1 a 2 občanského zákoníku.
- K přechodu nebezpečí škody na zboží dochází předáním zboží kupujícímu.
- V případě, že prodávající plní vadně, tedy dodané zboží nemá vlastnosti předpokládané v odst. 1 tohoto článku, je kupující oprávněn zboží reklamovat.
- Kupující je povinen zboží při přejímce prohlédnout a vady v dokladech vytknout ihned, jiné zjevné vady je povinen vytknout prodávajícímu do 3 (slovy: tří) dnů od převzetí zboží.
- Není-li kupující spotřebitelem, je povinen uplatnit reklamaci skrytých vad nejpozději do 2 (slovy: dvou) let od převzetí zboží s tím, že je prodávajícímu musí vytknout do 3 (slovy: tří) dnů poté, co se o vadě mohl při dostatečné péči dozvědět.
- Kupující, který je spotřebitelem, může vytknout skrytou vadu poté, co se projeví, nejpozději však do dvou let od převzetí.
- Při koupi použitého zboží mohou strany zkrátit dobu trvání práv z vadného plnění s tím, že jde-li o prodej použitého zboží spotřebiteli, nemůže být doba trvání práv z vadného plnění kratší než jeden rok.
- Reklamaci je možné uplatnit prostřednictvím e-mailu, popřípadě písemným oznámením adresovaným na doručovací adresu nebo adresu sídla prodávajícího nebo v provozovně prodávajícího, ve které bylo zboží kupujícímu předáno. Spotřebitel nadto může zboží reklamovat v kterékoliv provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
- Kupující je povinen v rámci uplatnění reklamace doložit prodávajícímu doklad potvrzující zakoupení zboží u prodávajícího, případně záruční list, byl-li tento kupujícímu vydán, sdělit specifikaci reklamovaného zboží a jeho vady, dále sdělit prodávajícímu preferovaný způsob řešení vad, a to, zda má být vada odstraněna a) opravou, b) dodáním nové bezvadné věci či její části, c) přiměřenou slevou z kupní ceny, d) odstoupením od dílčí kupní smlouvy.
- Prodávající je povinen kupujícímu, který je spotřebitelem, vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Konečná volba způsobu vyřízení reklamace je na prodávajícím. Tímto ujednáním nicméně nemohou být zkrácena práva spotřebitele stanovená příslušnými právními předpisy, zejména plynoucí
z § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. - Kupující, který není spotřebitelem, si nese vlastní náklady související s uplatněním reklamace sám, a tedy se neuplatní § 1924 občanského zákoníku.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci a vadu odstraní bez zbytečného odkladu, a pokud jde o spotřebitele, pak nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, případně v této lhůtě odkáže kupujícího, který není spotřebitelem, přímo na výrobce a/nebo na kupujícího postoupí své právo z vadného plnění vůči výrobci ohledně daného zboží.
- Kupující je povinen v rámci vyřizování reklamace umožnit prodávajícímu či jím pověřené osobě odstranění vady, za kterou prodávající odpovídá.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud vadu po přechodu nebezpečí škody na věci způsobil kupující, třetí osoba či jiná vnější událost.
- Garantuje-li výrobce větší rozsah práv z vadného plnění, popřípadě záruku za jakost zboží, sdělí uvedené prodávající kupujícímu v rámci záručního listu, případně bude tato informace obsažena na obalu zboží nebo v dokumentaci ke zboží. Práva z vadného plnění či záruku za jakost garantovanou výrobcem uplatní kupující, který není spotřebitelem, přímo u výrobce.
- Má-li si kupující zboží po vyřízení reklamace převzít u prodávajícího, je kupující povinen tak učinit do 7 dní ode dne, kdy byl vyrozuměn o vyřízení reklamace a možnosti vyzvednutí zboží.
- Bude-li kupující v prodlení s vyzvednutím zboží z reklamace, je prodávající dále oprávněn stanovit kupujícímu přiměřenou náhradní lhůtu k převzetí s tím, že při marném uplynutí této lhůty je prodávající oprávněn zboží vhodným způsobem na účet kupujícího prodat. Je-li kupující spotřebitelem, musí být o tomto postupu prodávajícím výslovně vyrozuměn.
- Poté, co dojde k prodeji zboží podle předchozího odstavce, započte prodávající proti pohledávce kupujícího na výplatu utržené kupní ceny své pohledávky vůči kupujícímu, zejména pohledávky dle čl. V. těchto obchodních podmínek a účelně vynaložené náklady spojené s prodejem. Následně kupujícího vyrozumí o tom, že zboží bylo prodáno.
- Prodávající vrátí kupujícímu zůstatek kupní ceny po započtení dle odst. 19 tohoto článku, a to do 30 dní poté, co mu kupující sdělí platební údaje pro uhrazení zůstatku kupní ceny.
Článek VII.
Informace pro spotřebitele
- Kupující, který je spotřebitelem, bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
- Nejedná-li se o případ uvedený v odst. 1 tohoto článku či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující, který je spotřebitelem, v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu těchto obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy dle odst. 2 tohoto článku se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu odesláno zpět do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- V případě odstoupení od smlouvy dle odst. 2 tohoto článku vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Nárok na úhradu škody spočívající ve snížení hodnoty zboží v rozsahu dle ustanovení § 1833 občanského zákoníku je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi spotřebitelem a prodávajícím.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013.
- Prodávající není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Prodávající vykonává svou činnost na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Článek VIII.
Rozhodné právo a sudiště
- Rozhodným právem, kterým se řídí kupní smlouva je právní řád České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Není-li kupující spotřebitelem, pak v případě sporu plynoucího z kupní smlouvy je místem sudiště Česká republika. Místně příslušným soudem pro případ sporů vyplývajících z kupní smlouvy je obecný soud příslušný dle sídla prodávajícího.
Článek IX.
Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky byly vydány dne 30.5.2025 a vstupují v účinnost dne 30.5.2025.
- Smluvní pokuty, úroky z prodlení či jakékoliv jiné poplatky za porušení kupní smlouvy nevylučují nárok prodávajícího na náhradu škody.
- Smluvní strany se dohodly, že v případě, že k objednávce nebo v rámci ujednávání parametrů kupní smlouvy přiloží kupující své obchodní podmínky či jiné obdobné dokumenty, nepřihlíží se k nim, pokud tyto prodávající výslovně nepřijme.